19 april 2011

24 timers forår i Paris

De fleste rejser med arbejdet strækker sig over flere dage og lange flyveture, oftest til Asien. Et par gange om året skal jeg til Europa ligesom vi skal besøge familien i Danmark i løbet af sommeren og omkring juletid, så alt i alt rejser vi cirka en gang om måneden fordelt på et år. I denne uge har jeg været på et sjældent lynvisit til Paris og omegn for ét enkelt mødes skyld. Det virker måske lidt omsonst, men hvem kan sige nej til en dag i Frankrig når solen skinner og der er forår i luften?

Rejsetiden er nu ikke det store problem. Det har jeg vænnet mig til og med carservice til lufthavnen og elektronisk check-ind, så går det så smertefrit det kan gennem USA´s komplicerede sikkerhedssystem.
Flyet lettede søndag eftermiddag klokken 18, så jeg var i Paris' Charles de Gaule lufthavn mandag morgen klokken 7:30. Det er svært at sove ordentligt på vejen, så det var med en smule træthed i kroppen mandag morgen påbegyndes med check ind på lufthavnshotellet.

I Paris skulle jeg sammen med min manager besøge en potentiel fremtidig samarbejdspartner, så vi brugte dagen på at sidde i møde. Om eftermiddagen fik vi mulighed for at se et par store sportsbutikker, der blandt andet sælger cykler. Det ar spændende at gense kæden Decathlon, fordi jeg i mit tidligere liv besøgte mange af deres butikker rundt omkring i Europa når vi kørte til regattaer med vores Laser-joller. Der var altid en Decathlon i nærheden, og dengang var den slags kæmpe sports super stores ikke noget man kendte til i Danmark.

I nogle af butikkerne er der installeret cykelbaner og indendørs cykelområder til børn, så kæden har en masse spændende initiativer for at få folk ud og cykle, og selvfølgeligt erhverve sig en Decathlon cykel.

Efter 24 timer gik turen igen tilbage til USA, jeg boardede imorges klokken 10 lokal tid og fløj hjem så jeg landede i Newark lufthavn klokken 12:30 tirsdag middag. Mange timer i fly for en halv dags møde, men forhåbentligt har det været det værd, det må fremtiden vise.